Taantuman kurimuksessa myös kalustealan toimijat miettivät, miten selvitään eteenpäin. Tuskin kukaan yrittäjä haluaa lopettaa toimintaansa kannattamattomana.
Viime aikoina on ollut havaittavissa toimintaa, josta ei voi olla iloinen. Osa toimijoista on ottanut käyttöön uusia menetelmiä ja kalusteosia. Osa on vaihtanut laadukkaat hela- ja mekanismituotteet halpatuotteisiin. Jotkut etsivät säästöjä edullisemmilla asentajilla. Säästöt ovat varmaankin kuluttajille aina tervetulleita. Kääntöpuoli on, ettei kuluttaja tunnista, mitä hänelle myydään ja toimitetaan. Esimerkkinä ovat nykyään vaimennetut laatikot, jotka ovat suhteellisen kalliita. On myös kopiovalmistajia, joiden tuotteen eivät ulkonäöltään paljoa poikkea laatutuotteista.
Ulosvedettäessä laatulaatikko ja halpistuote ulkoasentoon ja heilutettaessa sivusuunnassa, ymmärtää valtavan laatueron. Myös käytössä saattaa havaita eroja, säädöt pitävät tai eivät pidä, laatikon käyttöikä voi olla yllättävän lyhyt. Hyvälle laatikolle voi huoletta antaa kymmenen vuoden takuun, tosin pitkillä takuilla ei ole suurtakaan merkitystä, koska näyttövastuu on kuluttajan ja aikaa voi mennä paljon, ennen kuin ongelma ratkeaa.
Itse käyn vaihtamassa rikki menneen laatikon veloituksetta, jos kymmenen vuoden aikana ilmoitetaan. Yhtään ilmoitusta ei ole vielä tullut, laadukkaita kun laatutuotteet ovat.
Työvoima on toinen ongelma, mielestäni kuka tahansa saa asentaa ja rakentaa keittiöitä, kunhan asiat hoidetaan asiaankuluvalla tavalla, noudatetaan verolakeja ja muita asiaan kuuluvia asetuksia. On todella harmillista, jos jonkun vieraan maan kansalainen saa palkakseen muutamia euroja tunnilta. He jotka käärivät voitot, eivät yleensä ole kiinnostuneita laadusta tai kuluttajan eduista, heillä on vain mielenkiinto rahassa, mikä kertyy heille.